Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2007 09:38 - ДНЕВНИКЪТ на един Норман 26,27.Септември 2007 СРЯДА и ЧЕТВЪРТЪК
Автор: norman Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3998 Коментари: 18 Гласове:
0



Днеска триебва да разсъждавам върху явлението “СТАЧКА” и най-вече да не забравим да си запишем - кога, къде и за какво е била първата исторически документирана стачка ъв човешката ни цивилизация... и да пишем малко за учителите, щото нали и аз съм част от това общество, колкото това и да не му се харесва.
Първата документирана стачка не е била за ниекакви права, храна или кой знае колко възвишена кауза...била е за един нищо и никакъв черен грим- макиаж ъв Древния Египет при строежа на пирамидите. Всички работещи се вдигат да протестират, че не са получили като част от работното облекло, седмичния грим - черна „очна линия”...тоя грим е бил много важен, защото полагайки го на лицето си по време на работа са се предпазвали от Слънцето. Стачката им успява и мега проекта е завършен успешно и в срок, така че и ние да го видиме ъв днешни дни.
А сега да си запишем за стачката на българските „учители”. Това което съм писал за стачката ъв Египет не ми е било преподавано ъв училище, щото аз съм завършил като частен ученик...много съм особен и малко непоносим и не ме издържаха. Изгониха ме, защото един много „напредничав учител” Мирчев, когато учихме посоките на света беше ни накарал да си запишеме ъв тетрадките освен 4-те познати ни посоки –Изток, Запад, Север, Юг и междинните Северо-Изток, Севреро запад и.т.н една съвсем нова посока Северо-Юг и аз като се прибрах ъв нас и си взех компаса и питам майка, къде е тая посока, че не я намирам, тя се ядоса много, отиде ъв училището и с класната провериха тетрадките на всички ъв класа и всички го биехме преписали от дъската, така както го беше написал даскала. После на Мирчев му забраниха да да преподава география и го сложиха по ниекакъв друг предмет, а мене ми казаха, че аз триебва да ходим ъв помощно училище.
Никога не съм разчитал на българското училище като институция, защото майка казва, че усвояването на знания и ученето е процес, а не акт, който започва, но не приключва с годините прекарани ъв училище. А днешните учители искат да ми внушат, че те са Алфата и Омегата за всиека личност, те са стожерите на обществото и ако не са те, край всички ние ще сме тъпи. Ми сигурно сме тъпи благодарение на тиех, щото днешното българско общество си е много, много тъпо. Така че учителите са нанесли непоправима вреда на всички ни като цяло и не триебва да им се вдигат заплатите.  

 



Тагове:   сряда,   четвъртък,   Норман,


Гласувай:
0



1. buboleche - Хихи..
29.09.2007 10:09
пак дърпаш дявола за опашката май. Сега като се отворят един усти ..като чекмеджета....:)))))))
цитирай
2. lekoff - ммм
29.09.2007 10:22
туй си го написал изнервен... според мен майка ти също ти е казвала, че не бива да се обобщава така на едро :) не че стачкуващите учители не правят точно това, де, но те си нямат такава майка :) друг е въпросът, че специално на тия от профсъюзите трябва да се забрани да влизат в училище - но има и много читави даскали, това не трябва да се забравя
цитирай
3. norman - о, здраси лекофф
29.09.2007 10:32
ми толко си можем, така си пишем и разсъждавам, аз детайлно не смиетам да я разглеждам тая стачка.
Казах, триебва даже и без заплати да ги оставят, защото те са едни безполезни изпълнители, които формират квадратно мислене, пият бира наравно с учениците, клюкарстват, набиват наденици, коментират мачовете на ЦСКА с такова настървение, че Ватерлоо и Наполеон стават напълно безинтересни - какви мисли може да им се породят от тия дейности.
Те не са никакви духовни водачи, нито дори не са атоми от интелектуален потенциал на нацията.

цитирай
4. newgirl - И аз съм виждала вярно решени зад...
29.09.2007 10:46
И аз съм виждала вярно решени задачки, задраскани с червено и решени наобратно от учител. Ама си мисля, че това са единични случаи, без такива не можем да поминем.
А иначе - защо кадърните учители бягат от училище, ами защото си намират по-доходоносна работа някъде другаде. Получава се вакуум, който се запълва от хора, които другаде не могат да реализират себе си. И се завърта една....
Трябва да се оправят заплатите на учителите - само това е начина да се влее качество в образованието.
цитирай
5. norman - е нали като им вдигнат заплатите
29.09.2007 10:53
както искат "на всички" тия шушумиги, които са сега ъв училищата, ще го сметнат за своя лична професионална заслуга и подвиг и по никакъв начин не могат да ги разкарат от там.
И добрите и морални учители понеже не са манипулируеми от синдикати и политици, пак ще останат извън училищата.
цитирай
6. newgirl - Ако директора при назначаването ...
29.09.2007 11:13
Ако директора при назначаването избира от няколко кандидата, ясно е че ще подбере най-добрия. А сега какво - няма желаещи да учителствуват и директорите назначават който и да е (стига да има някаква диплома) - нали са длъжни да осигурят училището с кадри. Ако заплатите са нормални ще има и там конкуренция, която гарантира качество. Но е ясно че няма да стане изведнъж, поне няколко години са необходими, за да се задейства този механизъм.
цитирай
7. floraevolve - normanko, чедо,
29.09.2007 11:52
то е невъзможно и за баба вече да живее с 300 лв. на месец.не само учителите требе да си искат увеличенията, ама...нейсе. но за празните откъм учения и педагогика педагози, и учители(някои) съм се подредила в редичката, до твоето мнение.
цитирай
8. runner81 - абе то даскали даскали
29.09.2007 12:25
ама то това нее човешко.

Една приятелка завърши в Свищов. И какво учителка в техникум - сега професионална гимназия. И какво се получава работи 3 дни по 4 и 2 дни по 6 учебни часа на ден - преди или след обед и взима 280 лв. И се оплаква че били малко. Аз без да се заяждам ама това си е половин работен ден, държавна работа, осигуровки и така нататък.

Ако не ти стига имаш избор друга работа, фирми и фирмички колкото искаш.
Поумня момичето смени работата и пак не стигат. Ами така е не стигат ама дай да седим гладни пред училищата а?

Или пък по мое време курсовият ми ръководител в техникуа беше химик, трябват му часове за пенсия айде СИП. До тук добре, няма искате не искате - айде друга тема. Ама погледнеш ли оценките по химия оценките са от 4 до 6, на СИП-а от горе до долу 6, е извинете.

За географията да не говорим преписваше се от учебника (от едно време е така и така ще бъде ппонеже учителите си вършат работата) и въпреки всичко от горе до долу слаби и средни оценки.

Няма нужда да говорим за качество на образованието. Няма такова и какви заплати да имат насреща? Милиони може би?

В университета влизат с 2ки на приемен изпит! А как ще завършат? А да има хендсфи-та и мобилни телефони.
Темата е безкрайна, както и причините за това някой да не си свърши работата.
Следвайки примера в частният сектор - работиш, получаваш повече, трябва да направиме и училищата така - частни. Няма държавни и всичко ще е наред. И образование и заплата и децата ще научат нещо.

Хайде до скоро.
цитирай
9. floraevolve - ама runner81
29.09.2007 12:50
учителите все пак работят с деца. не могат да си позволят да си скапят от търчане психиката - нали това веднага ще рефлектира върху невинните същества...та - учителите според мен заслужават да получат повече пари за труда. въпросът е нивото на всички неща в Бг да се регулира и да се повиши. Струва ми се, че така беше 'преди'...Не знам дали вече не ме обзема синдрома "ех, какви бяха нашите дни", но...струва ми се напоследък в милата Родина има ного "бози" и това на кой първо да се отрази ...?! на онези след нас...такива са моите мисли...
цитирай
10. norman - амам,
30.09.2007 11:15
бабо Флорче, ти да не мислиш, че през останалото време учителите вършат нещо съществено, повишават културата си или познанията, нали ги гледам тука до нас...висят по кафетата, клюкарстват една за друга, разменят завистливи реплики, говорят си какво ще готвят...абе, махленки !
А има една даскалица ъв начално училище, тая пък постоянно прави ремонти у тех, мъжа й й беше подарил бормашина за Нова Година и тая терминаторка, не спира да рови ъв термитника, майка ми веднъж искаше да я пита за ниекаква книга, и оная вика, че ниема време да чете, щото все нещо ремонтира.
цитирай
11. openeyed - тц тц
30.09.2007 15:16
тоя пост не требеше да го пишеш
цитирай
12. norman - E
30.09.2007 15:33
защо да не го пишем, нервим се от тия даскали.
Хайде, аз така съм си създаден малко умствено изостанал и емоционално примитивен, но учителите нанасят вреда на циелото общество, защото голиема част от тиех са посредствени личности. И като им дигнат заплатите, знаеш ли какво ще стане с тоя носорог- началната учителка, ще си купи канго за да продължи да рие, но ниема да отиде ъв книжарницата...и така до следващото искане за увеличение. А пък на първа страница има една тема от учителка, която реве и иска салам, не за нещо друго, а за Салам-Санчо, представи си !
цитирай
13. floraevolve - :) ми , да ...
30.09.2007 15:40
и аз съм за постинга. Ама май Вълчев има вина...
Да прави кастинги и след това да слага на образованието рога - на еднорози, за да има вълшебство в това, да научиш полезни неща.:)
цитирай
14. lik - Здравей, Норман!
30.09.2007 21:05
Нормане, приятел, я хвърли един поглед на моя
блог и прецени какво според става там...
цитирай
15. norman - o, здарсти лик- професоре
30.09.2007 21:31
веднага, ще видим кой те тормози.
цитирай
16. drona - ех,
01.10.2007 10:50
жиувот ли бе да го опишеш....

идва при мен съседското дете - 9 клас и се жалва, че не му върви химията... да помогна малко ...добреее.... питам за туй, за онуй ...детето гледа жално кат теле майка си и вика " не знам какво е основа и какво киселина".... втрещчвам се...детето отличник и даже 6 по химия .... научавало каквото трябва наизуст и готово.... обаче сега и с наизуст вече станало трудно на детето ....

Наложи се за 2 седмици да минем 7 и 8 клас .... да разбере, че химията е една логична наука, а не шарлатания измислена за да биват тормозени добрите деца .... ама се чудя .... на преподаването .... както и да е...преподавателката и сега е в щата на учебното заведение и плоди нови наизуствачи ...горките деца
цитирай
17. iamblog - ey, ama tova e super, be! a shto ne ...
02.10.2007 13:03
ey,ama tova e super,be!
a shto ne sum popadal tuka!

gotska rabota da znaeyietie hora!

may v nachaloto gledah purvite 3-4 posta.ama posle neshto mi se izgubi tozi norman
цитирай
18. norman - o, zдарсти, здарсти iamblog
02.10.2007 13:58
ми тука съм си пониекога се нервим даже,
и на мене са ми интересни твойте разсъждения по ниекои въпроси.
Благодарим за вниманието :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: norman
Категория: Лични дневници
Прочетен: 322355
Постинги: 59
Коментари: 803
Гласове: 2802
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930