Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2011 01:12 - Приказките на изгубеното дете.. Cem Adrian
Автор: bregovi4 Категория: Музика   
Прочетен: 14343 Коментари: 8 Гласове:
16

Последна промяна: 12.10.2011 01:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg




 Cem Adrian /Джем Адриан/ е певец, автор на песни, продуцент и режисьор. Роден е в Одрин, но е потомък на югославско семейство. Известен най-малкото с това, че може да пее от ,,бас,, до ,,сопрано,, а диапазона на гласа му обхваща цели 5 октави и според лекари, гласните му струни са три пъти по-дълги от обикновено.. 



imageimage




 Силно ми напомня за Витас, по начина по който използва гласа си от ниско към високо и обратно, и как не му е никак трудно да пее като жена, мъж или дете.  

 Но безумно ми влиза под кожата, тъй като понякога имам чувството, че в това което прави - в този вид изкуство - той сякаш се изповядва - няма начин да пееш по този начин и да не си искрен!.. Просто няма!..
 
 И точно в такива моменти ми се иска да разбирам езика по-добре, за да мога да пия от извора, така да се каже! 

 Изумителен е!..









  /Не знам, може и да е повлиян от него, макар че никъде не се споменава../ 

 Следващата песен е явно от фолклора им. Попадал съм и на други певци, които я изпълняват. Но изпята по неговия начин е .. просто нямам думи! /но тъй като аз поне си имам база за сравнение, ето тук едно и за вас, което е също добро/ 








  ..Обичам, когато попадна на такова явление в музиката - тогава само искам да слушам и да попивам - музиката, настроението и тъгата ако щете! 
И да настръхвам понякога!

 А в тази песен по-долу, приликата с Vitas  е поразителна! Макар че последния си прави много повече заигравки с възможностите си.. Поне според мен. 









  А сега, след казaното дотук - искам да поднеса останалите песни във вид на приказка, /или история?../. Но нека е приказка - събрана и подредена от мен, /понеже заглавията позволяват това/, но разказана ви от него!..
 
Тъй както умее!..
 

Чуйте я!




image




ГЛАВА I
  ЕДНА ЗА МЕН


 Във която ни става ясно, че има Една жена за Лирическия герой в града, в който живее и която в добро или зло е наистина специална за него.. 









ГЛАВА II 
  АЗ ДОЙДОХ

    Където Лирическия герой раказва за пътищата, които е преминал и молейки да му бъде отворена вратата, пита - Малко ли ме обичаш? Та аз дойдох!.. - Пътя ме измъчи, но дойдох! Заради теб! - Биха ме в лицето и дъжд и вятър, но си казвах - нищо от това - За теб дойдох - А сега по-малко ли ме обичаш? - Аз дойдох!.. Аз дойдох!









ГЛАВА III 
  МОЯ СИ

    Тук Лирическия герой заявява -  ,,Моя си!,, но въпреки това, нещо не е както трябва.. - А Героя вече е изгубил пътя си и е уплашен от тъмнината - и макар и привидно ,,негова,, - Тя напуска града.. Сама.









  ГЛАВА IV 
  ДЪЖД

   В която започва да вали и Лирическия герой ни споделя, че не се страхува повече - Нито от  Нея, нито от Мрака, нито дори от Самотата - Дори Я предизвиква - нека го удари ако иска, да го удари - докато дъха и е все още заплетен в косите му, да го удари - като дъжда, който който все още вали, да го удари - тъй както и Дъжда удря в лицето му .. - ..Ще я изгубя, Дъжд, но ти удряй!..  Удряй през лицето!.. Удряй!.. Дъжд!..









 ГЛАВА V 
  КАКВО МИ СТОРИ

     Обезверен, Лирическия Герой задава въпроси и анализира - ..Днес, като че ли останах без име и бяла пеперуда сякаш се блъска вътре в мен.. - И когато птиците си тръгнаха, ти ме остави- остави ме като ничие дете!.. Отново!.. - И аз Замлъкнах. Отново! - А есента, есента тихо се сви, като бездомно куче пред прага ми.. - Очаквам те! Отново.. -  Но лъжливи са словата ти.. - Не , не чакам вече!.. - Не се получи! - И не страдам - Но какво ми стори? - Не, не казвай!.. - Не е свършило, не е свършило, не е свършило!.. - Сега си толкова сама!.. А не се завърна - Сърце мое!.. - Как искам да заспя.. 









 ГЛАВА VI
  РАЗБРАХ!

    Във която Лирическия герой в края на краищата ги разбира ,тия работи, и си взема поука!..  



..Разбрах!.. 
Всичко свърши.. 
И всеки път
наново 
губехме любовта /си/


.. Рабрах! 
Тръгна си всеки /от нас/
И всеки път
отново
страдахме..

Обична моя!..

Обичен мой!..


Разбрах!..
 
 






 ГЛАВА VII 
  ВСИЧКИ ЛИ СИ ТРЪГНАХА?

   В която всичко и всички напускат сцената и в тиха нощ като тази, остават само въпроси: 



Той:
 - Още сама ли си?.. 

Тя: 
 - Сега съм само свободна!.. 

Той: 
 - Добре, а нещастна ли си?.. 

Тя:
 - Само съм свикнала!.. 

Той:
 - А влюбена ли си?.. 

Тя:
 - Само ми липсваш!.. 
А ти все още чакаш ли?..

Той: 
 - Чакането сега е безсмислено, като да изпееш най-хубавата песен на света на човек, който не чува!.. 

Тя:
 - А надеждата?.. 

Той: 
 - Надеждата сега е толкова трудно и невъзможно нещо, колкото да разкажеш на слепец за дъгата!.. 

............








  Ами това е, приятели и съседи!.
 
Тук-там съм употребил своеволие в превежданките, другаде съм заел вече готов превод /диалога накрая/, но не ми връзвайте кусур. :) 



 



Гласувай:
16



Предишен постинг

1. анонимен - Тук се стъпва тихо и на пръсти...
12.10.2011 15:06
Много дълбок и емоционален постинг и удивителна нестандартна музика и глас!
............

Той:
- Чакането сега е безсмислено, като да изпееш най-хубавата песен на света на човек, който не чува!..

Тя:
- А надеждата?..

Той:
- Надеждата сега е толкова трудно и невъзможно нещо, колкото да разкажеш на слепец за дъгата!..

Тези думи казват всичко...
цитирай
2. анонимен - !!!!!!!!!!!!!
12.10.2011 16:35
No comment !!! Amazing musician!!!
цитирай
3. 4aiotgluhar4e - Приятел, ти ме усмърти с тоя пост...
13.10.2011 00:48
Приятел, ти ме усмърти с тоя постинг. В него има емоция като за три инфаркта.
Докарах го до първа глава, душа няма за повече :) На почивки ще го смилам.
И пак си обещавам да не припарвам до твоята къща по вечерно време :)))
цитирай
4. bregovi4 - Чайче,
14.10.2011 00:31
въобще не очаквах да има такъв интерес.. Даже дълго време бях на кантар -
дали да го пусна или не. Дори изтрих първата чернова по невнимание.. И така се роди ,,приказката,, Но така или иначе Джем си остава едно от най-ценните ми
открития и наистина ми е много надрагосано, че се прие така добре.
Просто е уникален!
А ти доколкото си спомням, и по-рано беше обещавала нещо.. ;)

Между другото, има една много сполучлива изява тип Unplugged за MTV,
която естествено нямаше как да намърдам в постинга, но е приятно да се види и чуе..

http://www.youtube.com/watch?v=0MJbHq43_AE

http://www.youtube.com/watch?v=_eBm1St7erI

Да ти е лека! :)

цитирай
5. bregovi4 - ...
14.10.2011 00:45

Първо да ви копна и двамината, за да не се изгубите, ако блогбегето реши пак да ги изчезва анонимните посетители.. :)



No comment !!! Amazing musician!!!



Много дълбок и емоционален постинг и удивителна нестандартна музика и глас!
............

Той:
- Чакането сега е безсмислено, като да изпееш най-хубавата песен на света на човек, който не чува!..

Тя:
- А надеждата?..

Той:
- Надеждата сега е толкова трудно и невъзможно нещо, колкото да разкажеш на слепец за дъгата!..

Тези думи казват всичко...



С вас можем и да помълчим заедно на тази песен
/ ,,Sessisce,,, - ,,Тихо,,/

http://www.youtube.com/watch?v=Zy9PcrqEI2A&feature=related

Благодаря!
цитирай
6. анонимен - Кмет
20.10.2011 16:11
Великолепна лиричност, отдавна търсих превода на тези песни. Благодаря ти...
цитирай
7. isteater - Уникален пост!
31.12.2013 09:11
наитина има толкоз молекули живот -
че не знам как сърцето не секва -

Уникално истинско - благодаря, че сподели!
Супер стилизирано!

С поздрав,
Ist.
цитирай
8. bregovi4 - Ist.
23.01.2014 02:59
извинявам се за късния отговор, но вече много рядко поглеждам тук.
А Джем /ми/ е голям, много голям.. И ако не инфаркт /както бе казала Чайчето :) /
то успешно ме кара да настръхвам понякога..
Както и с тази

http://www.youtube.com/watch?v=_3ZGTlt-DDs

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bregovi4
Категория: Музика
Прочетен: 587253
Постинги: 65535
Коментари: 1146
Гласове: 2090
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031